torstai 16. huhtikuuta 2015

Kalavaleita ja karnevaaleja








Oon nyt hengannu koko viikon mökillä omissa oloissani. Lähinnä oon syönyt, pelannut Super Mario 64:ää, saunonut ja eilen jopa kävin lenkillä. Jollen soita musiikkia, niin täällä on täysin hiljaista – veneilykausikaan ei oo vielä alkanut, joten jatkuvasta moottorinpärinästä ei ole kiusaa. Välillä sataa ja välillä aurinko taas pilkahtelee pilvien välistä. Auringonpaistetta osaa arvostaa enemmän sateen jälkeen.


Mun isovanhemmat osti tän tontin tietääkseni josku 50-luvulla, ja siitä saakka tä on ollut meiän perheen aktiivisessa käytössä. Tuliaisia, muistoja hienoista illoista, työkaluja, löytöjä ja aarteita löytyy sukupolvien takaa vähän jokaisen mökin jokaisesta huoneesta. Esimerkiksi ylimmässä kuvassa toisena ylhäältä olevalla uistimella mun isoisä Rolf sai joskus kymmenenkilosen hauen. Tai alimmassa kuvassa vasemmalla olevat elefantit me saatiin eräältä vanhalta perhetutulta, joka ei enää tunnistais meitä kadulla pahan Alzheimerinsa takia. Alalaidassa oleva käärmeennahka taas löytyi maasta kun pikkupoikana kierrätin juhannusvieraita tontin ympäri. Suurimmalla osalla tän paikan tavaroista on tarinansa. Ja kaikki ne tarinat saavat mut tuntemaan olevani kotona. – Ja niin: onhan tä paikkakin uskomattoman hieno.

 Nyt lähen lämmittämään saunaa.



5 kommenttia:

  1. Svante. Ota tästä Hymyä päivääsi: ":)" Sinulla on Kaunis Hymy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hymystä. Se hymyilytti nyt yöllä kun näin sen

      Poista
    2. voi että.. jos olisin tiennyt että näät sen yöllä niin oisin sanonut että Hymyä yöhösi... :DDDDD *nolona*

      Poista
  2. taas sait musta esiin kateuden pilkahduksen. hitsi vieköön sun kanssas.

    p.s. oot kuumempi ku sun saunas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voij hitsin pitsin pinpulat!!

      Ps. Mä en ole tässä missään? :D jos meinaat tota ylimmäs kuvassa olevaa taulua, ni se on mun isoisä, joka synty 1800-luvulla

      Poista