tiistai 21. lokakuuta 2014

India basics







"Mitä helvettiä täällä tapahtuu?" oli kysymys, joka pyöri mun päässä suurimman osan ajasta Intiassa ollessani.


Noin vuorokauden matkustamisen jälkeen saavuin vihdoin Mumbain vastavalmsituneelle lentokentälle. Sain lentokenttäviisumini kohtalaisen vaivattomasti, mut vain huomatakseni, että mun rinkka ei ollu tullut Mumbaihin mun mukana. Kiva. Sen sotkun selvitettyäni hyppäsin taxin kyytiin ja lähin kohti mun majapaikkaa. Kulttuurishokki iski vasten kasvoja lähes saman tien. Vaikka kello oli jotain kahden maissa yöllä, oli kadut täynnä ihmisiä, autoja, lehmiä, kissoja, koiria, vuohia ja rottia. Porukkaa nukkui jalkakäytävillä, lämpöä reilu 30°C ja liikenteen melu oli huumaava. Taxikuskilla ei ollu hajuakaan mun majapaikan sijainnista ja joku tuntematon mies hyppäs puolestavälistä matkaa pelkääjän paikalle ajo-ohjeita antamaan. Vihdoin pääsin hostin luo (couchsurffasin) ja romahdin suoraan sänkyyn.
    Mun päivät Mumbaissa kuluivat lähinnä ympyrää kaupungissa pyöriessä ja hikoillessa. Paikka oli sanoinkuvaamattoman saastunut ja saastainen ja sanoinkuvaamattoman jättikokoinen. Jokainen katu, jolle käännyin, näytti identtiseltä edellisen kanssa pienine myyntihökkeleineen ja tuhansine ihmisineen. Mut onneks suurin osa ihmisistä oli kuitenkin ystävällisiä, vaikkakin hyvin uteliaita. Jos olisin saanut euron jokaisesta tuijotuksesta joka mulle suotiin, olisin varmaan 34 078€ rikkaampi. Mut jos vaikka tietä piti kysyä, niin varmasti joku tarjosi apuansa.



10 kommenttia:

  1. Hienoja kuvia!! Etenkin toi ensimmäinen kuva on aika katseenvangitsija.

    Millaiselta tuntuu yksin matkustaminen?! Suunnittelen itse vähän samaa ja ihan käytännön kokemuksia ois kiva kuulla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! paljon lisää vielä tulossa joten kuulolla vaan 8)

      Se oli melko jännittävää, mut myös tosi vapauttavaa... Mun kaveri Veera tiivistää mun mielestä hyvin yksinmatkustamisen hienoudet sen blogissa: http://www.rantapallo.fi/veerabianca/2014/07/03/yksin-matkustamisen-ihanuus/

      Poista
  2. Upeeta! Itekin oon pitkään haaveillu Intiaan matkustamisesta, mutta tällä hetkellä oon reissaamassa toisella puolen maapalloa, joten Intia saa vielä odottaa. Mut nää kuvat. Yksiä parhaimpia sulta. Ootan innolla lisää kuvia tolta reissulta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thanks! Joo oli aikamoinen paikka... Missäpäin meet, kaveri pys mua just Meksikoon mukaan mut ei ihan rahatilanne salli! Kohta tulee lissää!

      Poista
  3. wau hienoja kuvia! varmaan tosi vapauttava ja upee kokemus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, oli kyllä! Haluisin nyt jo pois Suomesta takaisin reissaamaan!

      Poista
  4. Nää on vielä alkusoittoa ;) mut kiitos! :D

    VastaaPoista
  5. on kyllä siistejä kuvia! ootko siis niinku iha nyt siellä seikkailemassa jossain?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan kotona seikkailen taas :/ olisinpa jossain auringossa, muutun taas albiinoks.

      Poista