keskiviikko 30. syyskuuta 2015

Outbreak







Sen sijaan, että jättäisin teidät yksin tämän kuvan kanssa niin kuin normaalisti tekisin, päätin nyt vähän avata sitä teille.


Kuvassa on perhonen lasipurkissa. Perhosta voi ajatella hentona ja haavoittuvana eläimenä, joka vähitellen tukehtuu pienessä suljetussa tilassa – vaikka siellä olisikin kasveja pohjalla. Tässä tilanteessa kyseessä ei olekaan tavallinen hyönteinen, vaan juuri räjähtävä ilotuliteperhonen. Herkkä eläin lastattuna ruudilla kuvaa jokaisen ihmisen, pienen ja suuren, sisäisiä voimavaroja.

Rikkoutunut purkki ja räjähdyksen merkit kertovat siitä, miten tarpeeksi kovassa paineessa kuka vaan on valmis epätoivoisiin tekoihin; joskus massiivinen voimanpurkaus on ainoa keino pelastua. Pahimmassa tapauksessa se kuitenkin tuhoaa ympäriltään kaiken ja myös itsensä. Pääseekö perhonen purkista ulos, vai putoaako se palavana maahan?



10 kommenttia:

  1. Tämä! 5/5 maistuu salami

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olispa salamia :333 tai edes meet wurstia

      Poista
  2. hejsan svante! voisitko kertoa minulle mitä kautta ja miten lataat kuvasi tänne blogiin? ja huononeeko laatu paljonkin? btw tosi hieno kuva ja selitys! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Terve! Laitan ihan suoraan bloggerin kautta, taisin saada lisää tilaa mun google driveen ku oon käyttäny vaan androidin puhelimia. Muokkaan kuvat Photoshopissa oikeen levysiksisi (esim. mun blogissa leveys 900px) ja sitten lataan ihan normaalisti, kuvakooksi valitsen alkuperäinen koko.

      Mun mielestä laatu ei oikeastaan huonone ollenkaan, jos tekee säädöt jo photoshopin puolella. Tosin mun uuden koneen näyttö on niin suuriresoluutioinen, et kaikki nettisivut näyttää pikselimössöltä ku ne ei vielä tue tätä :D

      Kiitos vaan!

      Poista
  3. Tosi upee kuva ja vielä parempi tarina taustalla. Saisit useemminkin pohdiskella ääneen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, kiitos. Ehkä mun sit pitäis tehdä näin useemmin

      Poista